میرباقری تکذیب کرد/هیچ اظهار نظری درباره بازپخش «مختارنامه» نداشتهام
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۶۸۸۱۵
به دنبال انتشار خبری در فضای مجازی و برخی رسانهها مبنی بر گلایه خالق سریال مختارنامه از بازپخش آن؛ داود میرباقری اظهارات منتسب به خود را از اساس کذب دانست.
داود میر باقری کارگردان سریال «مختارنامه» گفت: وقتی فیلم یا سریالی الف، ویژه در طول سالها مورد استقبال مخاطبان قرار میگیرد و به درخواست آنها بازپخش میشود، این احترام به مخاطب است و تکرار آن به اذعان مخاطبان نه تنها تکراری نیست بلکه هنوز هم جذابیت دارد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
گفتنی است؛ تا امروز بازپخش سریال «مختارنامه» از شبکه آی فیلم فارسی و عربی با استقبال گسترده مخاطبان داخلی و خارجی روبرو شدهاست.
منبع: افکارنيوز
کلیدواژه: فضای مجازی مختارنامه داوود میرباقری کارگردان سرشناس
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۸۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
ضرورت توجه به هنرِ حکمی در دانشگاهها
به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در جمع اساتید دانشگاه هنر ایران اظهار کرد: هنر با خیال تلاقی دارد اما فلسفه و ریاضیات با عقل و استدلال سروکار دارد، علوم تجربی نیز شامل حواس، مشاهده و آزمایشگاه به انضمام ریاضیات است.
وی ادامه داد: منبع اصلی هنر حواس ظاهری نیست بلکه تخیل است، تخیل کارش این است که دستاوردهای حواس ظاهری را میگیرد و این دستاوردها را ترکیب، تجزیه و خلقِ صورت میکند. این صورتِ خیالی ممکن است با زبان ریاضی آمیخته شود مانند دستگاههای موسیقی است، نُتهای موسیقی ایرانی با ریاضیات پیوند دارد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مثلاً در هنرهایی مانند هنرهای نمایشی خیال منبع اصلی است ولو اینکه واقعیت را به تصویر بکشند چراکه به موضوع از لحاظ خیالی پروبال میدهند.
استاد خسروپناه با بیان اینکه قوام هنر به منبع معرفتی تخیل برمیگردد، گفت: اگر کسی سوال کند تخیل در هنر حکمی و هنر غیرحکمی تفاوت دارد؟ باید پاسخ داد که در هنر حکمی تخیل زیر سایه تعقل است چراکه قوام حکمت، عقل است و خرد ناب متشکل از عقل نظری، عملی و معاش و معاد است.
وی ادامه داد: در دنیای غرب، دکارت بر عقل نظری تأکید داشت، کانت عقل عملی را مطرح کرد، ماکس وبر عقل معاش و برنامهریز را مطرح کرد و تاکنون فیلسوفان غربی عقل معاش را در نظر دارند و خبری از عقل معاد نیست. اگر تخیل ذیل سایه عقل نظری باشد هنر دکارتی، ذیل عقل عملی باشد هنر کانتی و ذیل عقل معاش باشد هنر ماکسی ایجاد میشود اما اگر تخیل ذیل خرد ناب شد هنر، حکمی خواهد بود. از طرفی تخیل ذیل تعقل نباشد و ذیل سایه توهم باشد، این هنر نیز غیرعقلانی است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: در دانشگاهها، هنر ذیل سنت، مدرن یا پست مدرن تدریس میشود اما اگر سراغ هنر حکمی نرویم حتما هنر آسیب خواهد دید، ما در تاریخِ هنر حکمی زندگی میکنیم، حکیمان ما ابوعلی سینا و خواجه نصیر الدین طوسی بودند، اکثر سازهای ایرانی زاییده تخیل مبتنی بر حکمت است و این سازها غنای لهوی ندارند. اگر روی این موضوعات کار کنیم دنیا گوش شنوا دارد و آماده شنیدن هنرِ حکمی است.
انتهای پیام/